Geen code
Voor ons vacaturebank project bleek Webflow de optimale keuze in termen van kosten versus gedoe versus resultaat. Er was een beetje een leercurve voor mij, maar ik vond altijd antwoorden in de Forums of in de Webflow Universiteit. Ook een pluim voor Edgaras om geduld te hebben en te helpen met het oplossen van problemen!
Webflow voldeed aan al onze kerncriteria voor een job search platform:
Volledige controle over ontwerp en CMS
Aangepaste databases
Schone codebase
Voldoende ondersteunende middelen en tutorials
Flexibele integraties
SEO-vriendelijk
Schaalbaar hostingplan
Naast Webflow hebben we nog een aantal andere tools in onze no code kit:
Airtable: een low-code platform voor het maken van collaboratieve apps (denk aan betere spreadsheets)
Integromat: een integratieplatform voor het automatiseren van workflows (betaalbaarder Zapier-alternatief)
MailerLite: een automatiseringsplatform voor e-mailmarketing
Bannerbear: een API voor het automatiseren van beeldcreatie voor websites en sociale netwerken
En hier is hoe we ze allemaal aan elkaar genaaid hebben om een vacaturebank aan te drijven.
2. 2. Bouw een vacaturebank
Het doel van uw eigen vacaturebank is om 24 uur per dag, 7 dagen per week nieuwe vacatures te organiseren, anders trekt u geen werkzoekenden aan. Maar je moet ook die banen van werkgevers krijgen. Het is dus een kip-en-ei probleem.
Bij Content Writing Jobs heb ik besloten om me eerst te richten op de groei van het aantal abonnees.
Dus de eerste technische vraag was: Hoe kunnen we de dagelijkse vacatures beheren?
Edgaras hielp me hier en stelde voor om een automatische workflow op te bouwen met behulp van Airtable plus Integromat.
Hier is hoe onze jobaggregatie werkt.
Als eerste schep ik de beste job listings en kopieer ik de details naar Airtable. We gebruiken het als een hoofddatabase.
een airtable basis met schrijfopdrachten
Ook heb ik een formulier op locatie gemaakt voor bedrijven om nieuwe vacatures in te dienen. Het Airtable formulier bevat dezelfde categorieën als onze hoofddatabase, zodat alle gegevens gesynchroniseerd worden.
airtable een jobformulier inzenden
Vervolgens worden alle gegevens van de vermelding geïmporteerd naar Webflow CMS met behulp van een Integromat-integratie. U kunt hetzelfde doen met Zapier. Maar na een tijdje zijn we overgestapt op Integromat, omdat het geavanceerde scenario’s voor workflowautomatisering ondersteunt.
Integromat logic flow
Lijkt eenvoudig? Dat is het ook. Maar je moet heel voorzichtig zijn met de manier waarop je je gegevens organiseert en vervolgens je geautomatiseerde postworkflow testen om alle bugs op te vangen.
3. 3. Ontwerp uw vacaturebank aan de voorkant
Iedereen weet hoe een online vacaturebank eruit ziet. Het heeft dus geen zin om de huidige UX best practices opnieuw uit te vinden:
Kaartgebruikersstromen voordat ze in de ontwerpmodus gaan
Gebruik uw branding om uw productdoel te accentueren
Houd de navigatie eenvoudig en voorspelbaar
Vertrouw op bekende UX-patronen
Prioriteit geven aan uw gebruikersbehoeften
Ik koos de Timber-sjabloon als basis en gebruikte een van de voorgemaakte landingspagina’s voor het eerste scherm. Vervolgens bouwde ik een aangepaste jobadvertentie scroller sectie met categorie filters, met behulp van de modulaire UI-kit.
Het ontwerp is eenvoudig en heeft veel witte ruimte, omdat ik het gevoel van rommel wilde minimaliseren dat veel non-niche job boards je kunnen geven.
Individuele joblijsten staan ook op punt. De standaard sjabloon omvat:
Werkgeversnaam, website en link naar het sollicitatieformulier
Type contract: voltijds, deeltijds, op afstand, locatiegebonden
Functiebeschrijving
Eisen/kwalificaties van de kandidaten
Toepassingsinstructies (indien van toepassing)
Oproep tot actie voor het indienen van aanvragen
Een bekende structuur van de functiebeschrijving minimaliseert de verwarring onder sollicitanten. Om de online leeservaring te verbeteren, heb ik ook verschillende andere ontwerp tweaks gemaakt:
Extra marges tussen de paragrafen toegevoegd
Overgeschakeld naar een groter 18-punts schreeflettertype
Gewatteerde lijnhoogte
4. 4. Opzetten van distributiekanalen voor inhoud
Nu kwam het leuke gedeelte – het groeiende verkeer naar het werkblad.
Let op: Dit is wanneer de strijd echt wordt.
Als uw einddoel is om uw vacaturebank te gelde te maken door werkgevers te belasten met het plaatsen van berichten of abonnees voor toegang tot premium mogelijkheden, moet u hard werken aan twee sets van verkeersnummers.
En dit brengt ons terug naar het kip en ei probleem.
U kunt werkgevers niet overhalen om met u samen te werken als er weinig verkeer is. Maar dan komen er ook geen werkzoekenden als er geen goede vacatures zijn.
Met Content Writing Jobs hebben we besloten ons te richten op meerdere marketingkanalen tegelijk om snel en consistent te groeien.
Persoonlijk netwerk
Om de naald in beweging te krijgen, hebben we besloten om ons project eerst zachtjes te lanceren in een persoonlijk netwerk.
Dat was het enge gedeelte, want diep van binnen wisten we allebei dat er nog een heleboel werk te doen was.
We besloten de bal toch aan het rollen te brengen. Ik deelde een korte aankondiging op mijn nieuwsbrief, werkte Twittervrienden bij en voegde een website-link toe aan mijn e-mailhandtekening – een supersnelle manier om je nieuwe project met de wereld te delen.
e-mailondertekening
Dit hielp ons om de eerste aandacht te krijgen, plus het verzamelen van wat vroege gebruikersfeedback.
Na een aantal iteraties hebben we een grotere lancering van Product Hunt gedaan. Het is een goede optie om vroege product tractie te krijgen zonder al te veel te besteden aan reclame.
Content Writing Jobs ontving 300-plus upvotes, een goed volume aan verwijzingsverkeer, en een aantal bemoedigendevocht vocht vocht vocht vocht vocht vocht vocht vocht vocht vocht vocht vocht vocht vocht vocht vocht vocht vocht vocht vocht vocht vocht vocht vocht vocht vocht vocht vocht vocht vocht vocht vocht vocht vocht vocht vocht vocht