Ontwikkelen van merkbeelden.
Merkimago is de esthetische uitstraling samen met eventuele beelden die met uw merk geassocieerd worden. Het omvat alle visuele activa van uw merk. Deze beelden nemen verschillende vormen aan, van sociale-mediaposten tot beelden die in advertenties en op websites te zien zijn.
Enkele voorbeelden van merkbeelden zijn de McDonald’s rode frituurpan of de blauwe Tiffany’s sieradendoos. Deze dingen beïnvloeden de manier waarop klanten uw merk zien en waarnemen.
De beelden die u selecteert, dienen ook om klanten te verbinden met uw merk. Om uw merkimago te creëren begint u met na te denken over de profielen van uw ideale klanten. Denk aan persoonlijke informatie zoals leeftijd, beroep, hobby’s en hoe een typische dag er voor hen uitziet.
Vervolgens breng je beelden aan met die factoren in het achterhoofd. U moet ook uw visuals in kleur coördineren om een harmonieus thema te garanderen.
2. 2. Onderscheid uw merk.
Het creëren van een merknaam en jezelf te onderscheiden is vooral belangrijk voor bedrijven die producten verkopen die overal op het web beschikbaar zijn. Een eenvoudige manier om dit te doen is door gebruik te maken van de Over pagina op uw website.
Uw Over-pagina heeft een aparte functie ten opzichte van andere pagina’s zoals de homepage en productpagina’s en moet dus als zodanig worden behandeld. U kunt uw Over-pagina gebruiken om in contact te komen met nieuwe klanten, hen te vertellen waarom u in zaken bent gegaan en een kijkje achter de schermen te geven in uw proces.
Vergeet niet, uw producten kunnen vergelijkbaar zijn met die van een ander bedrijf, maar uw verhaal is uw eigen verhaal. Gebruik het in uw voordeel, zodat u een blijvende indruk achterlaat bij uw klanten.
Dit is iets wat de online retailer, Bliss World goed doet. Op hun Over pagina geven ze specifiek aan wat ze doen en wie ze zijn.
Kies uw onlinewinkelbouwer
De online winkelbouwer die u kiest speelt een belangrijke rol in het succes van uw website. Uw beslissing over wie u gaat, moet zorgvuldig worden genomen, met een afweging van al uw opties.
1. 2. Functies die nodig zijn voor uw online winkel bouwer.
Uw website bouwer moet een selectie van gratis en premium thema’s bevatten om uit te kiezen. Een responsief, mobiel-vriendelijk ontwerp is ook belangrijk omdat het mobiel bekijken van de website het grootste deel uitmaakt van het bekijken van de website.
U heeft ook een site nodig die een goede service en 24/7 klantenondersteuning biedt. Als u van plan bent om te verkopen op andere platforms zoals Amazon of Ebay heeft u een online winkelbouwer nodig die naadloos integreert met deze verschillende marketingplatforms. Hieronder hebben we een aantal extra functionaliteiten opgenomen die uw online succes ten goede zullen komen.
Een onsite blog: Bloggen zit vol met voordelen, vooral voor online handelaren. Het hebben van een blog zal helpen om uw SEO rankings te verbeteren en meer verkeer naar uw winkel te sturen. De mogelijkheid om uw blog te bedienen vanaf uw e-commerce platform in plaats van het elders te hosten zal veel handiger zijn voor u.
Loyale klant incentives: Deze functie helpt u nieuwe klanten te winnen en trouwe shoppers te belonen. Het geeft u de mogelijkheid om kopersfavorieten aan te bieden, zoals procentuele kortingen, productbundeling en het kopen van één gratis promotie.
Eenvoudig voorraadbeheer: Uw voorraad vertegenwoordigt een grote financiële investering. U heeft een eenvoudige manier nodig om uw voorraad te beheren en bij te houden wat u in voorraad heeft. U hebt ook een tool nodig die naadloos integreert met andere kanalen voor voorraadbeheer.
Middelen en opleiding: Als u uw winkel eenmaal hebt gelanceerd, wilt u er zeker van zijn dat hij blijft draaien en dat hij blijft bloeien. U hebt een platform nodig dat een bibliotheek van middelen biedt die u kunt aanboren. U wilt ook leren van mensen die experts zijn in de industrie en die de kennis bezitten die u nodig hebt om uw bedrijf naar het volgende niveau te brengen.
2. 2. Online winkelbouwers kosten geld… maar hoeveel?
Op veel platforms kunt u zich aanmelden voor maandelijkse of jaarlijkse plannen. De algemene prijs die een beginnende winkeleigenaar kan verwachten te betalen ligt rond de $30/maand. De prijzen voor grotere winkels met meer omzet kunnen oplopen tot $300/maand.
3. 3. Er zijn zoveel online winkelbouwers om uit te kiezen, waar moet ik beginnen?
Met de enorme hoeveelheid opties die beschikbaar zijn voor uw online winkel, hebben we ervoor gekozen om een paar van hen te markeren, waardoor u de voors en tegens van elk van hen.
BigCommerce
Pro: BigCommerce heeft robuuste out-of-the-box functies die bij elk plan zijn inbegrepen en een groot ecosysteem van Agency en Technology Partners.
Con: Terwijl BigCommerce een breed scala aan betaalde thema’s heeft, zijn er slechts vijf gratis thema’s
Woocommerce
Pro: Een van de opvallende kenmerken van Woocommerce is een grote community van WooCommerce Meetup-groepen die u kunt aanboren voor hulp bij het beheren van uw winkel.
Con: Met WooCommerce moet u wel de kosten van de hosting, een SSL-certificaat en andere functies die e-commerce-platforms zoals BigCommerce en Shopify met hun prijzen omvatten, dekken.
Shopify
Pro: Shopify heeft meer dan 4.100 geïntegreerde apps om je te helpen extra functies en functionaliteit toe te voegen aan je online winkel.
Con: Shopify heeft beperkte aanpassingen aan product- en inhoudspagina’s.
Magento
Pro: Magento heeft routineonderhoud van de site, beveiligingspatches en software-upgrades.
Con: Magento heeft geen “no-hassle” automatische updates & upgrades.
Bouw uw online winkel
Nadat je de bovenstaande stappen hebt doorlopen, ben je klaar om je winkel te bouwen. Dit is vaak een van de spannendste onderdelen, waardoor u uw creativiteit kunt uiten en uw visie tot leven kunt brengen.
1. 1. Kies een sjabloon dat aansluit bij uw bedrijf en uw klanten.
2. Houd bij het kiezen van uw online template rekening met het type product dat u aanbiedt en selecteer een product waarvan u denkt dat het de beste representatie van uw merk is. U kunt er zelfs voor kiezen om te kijken wat andere mensen over de template te zeggen hebben voordat u uw keuze maakt. Dan moet u uw keuzes beperken. Dit is belangrijk omdat sommige online platforms honderden sjabloonopties hebben om uit te kiezen.
Op veel sites zijn de sjablonen echter gegroepeerd in categorieën. Als u zich bewust bent van uw budget, zoals zoveel mensen in het beginstadium zijn, kunt u ervoor kiezen om gratis sjabloonopties te bekijken. Zo niet, en u geeft de voorkeur aan thema’s die specifiek voor uw branche zijn gebouwd, dan kunt u dat ook doen.
Uw thema moet een aanvulling zijn op uw aanbod en klanten in staat stellen om ze te bekijken op de best mogelijke manier. Terwijl u door de verschillende thema’s bladert, houdt u rekening met de thema’s die uw producten en uw merk het best vertegenwoordigen. Probeer uw aanbod en inhoud te zien in plaats van wat er in het sjabloon wordt getoond. Bekijk vervolgens het uiterlijk van de template op mobiel en desktop om er zeker van te zijn dat u tevreden bent met het uiterlijk.
De retailer Belli Skincare heeft gekozen voor een template die perfect past bij hun merk. Hun thema is eenvoudig, zodat hun producten zonder afleidende elementen vooraan en in het midden blijven staan.
2. 2. Zet betalingsgateways op.
Betalingsgateways zijn merchant services die creditcardbetalingen verwerken. Hoewel er andere zijn, zijn sommige van de meer populaire Paypal, Stripe en Square.
Het hebben van meerdere betalingsgateways is essentieel voor zowel u als uw klanten. Klanten zullen het leuk vinden omdat het het afrekenproces gemakkelijker maakt, waardoor ze kunnen betalen zoals ze willen. Voor u zorgen meerdere betalingsgateways ervoor dat als er één gateway uitvalt, u nog steeds in staat bent om betalingen van klanten te accepteren.
Het opzetten van betalingsgateways is belangrijk om ervoor te zorgen dat uw e-commerce site meerdere methoden heeft om betalingen van klanten te accepteren. Het integreren in een webwinkel is meestal een eenvoudig proces en kan worden gedaan via de instellingen van uw webwinkel.
3. 3. Wijzig uw verzendingsinstellingen.
De meeste online-aanbieders nemen in elke winkel vooraf ingebouwde verzendingsinstellingen op. U moet deze instellingen echter aanpassen aan de behoeften van uw bedrijf.
Elk platform is anders, maar meestal moet u voor het wijzigen van de verzendingsinstellingen naar de instellingen van uw backoffice gaan. Van daaruit kunt u verzendingsregels aanmaken, verzendkosten instellen en andere verzendingsgerelateerde wijzigingen doorvoeren.
4. 4. Voeg uw inhoud en producten toe aan uw online winkel.
Nadat u het ontwerpproces hebt voltooid, bent u klaar om nieuwe producten aan uw winkel toe te voegen. Zorg ervoor dat u spannende, SEO-geoptimaliseerde productbeschrijvingen opneemt die uw aanbod nauwkeurig beschrijven en tot leven brengen.
Productbeschrijvingen zijn belangrijk omdat ze de klantervaring, die 100% online plaatsvindt, verbeteren. Uw beschrijvingen geven uw winkel ook een professionelere uitstraling en positioneren uw product als de perfecte oplossing voor het probleem van uw klant.
Bij het schrijven van uw productbeschrijvingen geldt: hoe meer details, hoe beter. Dit is waar Artbeads.com goed in is. Op de productpagina van hun Bianca-hangketting beschrijven ze alles wat een shopper moet weten. Ook zijn ze zich bewust van wie hun klanten zijn: artistieke mensen die fanatiek bezig zijn met het maken van sieraden en die de sieraden zelf willen maken. Daarom staan er op hun productpagina naast een beschrijving ook stap-voor-stap instructies met de benodigde materialen om het sieraad na te maken.undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined