27 beste e-commerce website voorbeelden in 2020 (en waarom ze werken)
Voor een beetje inspiratie bij het bouwen van uw online winkel, kunt u de beste e-commerce websites in de onderstaande categorieën bekijken:

Kunstenaars
Kleinschalig bedrijf
Mode
Druppelend
Gezondheid en schoonheid
Voedsel en kruidenierswaren
Sport en fitness
Kunstenaars
1. KETNIPZ
KETNIPZ is een Instagram stripverhaal dat is gemaakt door Harry Hambley. Je vindt Bean, de hoofdpersoon, op muurschilderingen over de hele wereld, in de sociale media, en zelfs getatoeëerd op de lichamen van de fans. Het ontwerp van de website van KETNIPZ weerspiegelt de eigenzinnige persoonlijkheid van Bean, met felle kleuren, unieke lettertypen en seizoensgebonden updates om de productlanceringen af te stemmen op de komende feestdagen.

Ketnipz website ontwerp

2. 2. Fred Jourdain
Het is moeilijk om de beste manier te vinden voor kunstenaars om hun werk online te verkopen, maar Fred Jourdain’s ecommerce website doet het goed. Zijn homepage-banner draait door zijn nieuwste en grootste stukken. Ook zijn er interviews te vinden op de website en lees je meer over de innerlijke werking van hoe hij zijn kunst creëert. Tussen het scrollen door interviews, kunstboeken en verschillende projecten en publicaties door, kun je niet anders dan geïntrigeerd blijven door de kunstenaar vanaf de landing op zijn online winkel.

Fred Jourdain ecommerce site

Kleinschalig bedrijf
3. 3. Pura vida armbanden
Om het vertrouwen te bevorderen, toont juwelier Pura Vida Bracelets op zijn landingspagina vijf-sterren productrecensies van duizenden klanten, bovenop recensies van doelgroepgerichte mediakanalen zoals BuzzFeed en HuffPost.

Media vermeldingen voor pura vida

De producten zijn de ster van de site, gefotografeerd op een manier die ze levendig en gedetailleerd maakt, zodat klanten houden van wat ze zien.

Pura Vida Armbanden website ontwerp voorbeeld

Nogmaals, Pura Vida Armbanden blijft hangen met de krachtige en eenvoudige CTA Shop Now om klanten te laten klikken. Het benadrukt de gratis verzending bovenaan de pagina (79% van de consumenten in de VS zegt dat gratis verzending hen meer kans geeft om online te winkelen). Het heeft ook een coole chatbubbel in de rechterbenedenhoek voor klanten om te klikken en hulp te krijgen wanneer ze het nodig hebben.

4. 4. MVMT
De kernwaarde van MVMT’s merk, “Stijl moet de bank niet breken”, komt tot uiting in het ontwerp van de website. Het presenteert strakke, verfijnde kleuren en styling die horloges, brillen en sieraden tegen betaalbare prijzen laten zien. Plus, het benadrukt samenwerkingen met ontwerpers en biedt een Trending Now sectie op de homepage, zodat mensen snel de nieuwste ontwerpen kunnen controleren.

Voorbeeld van een MVMT e-commercesite

5. De Paper Cub Co.
The Paper Cub Co. houdt het eenvoudig op zijn e-commerce site met een duidelijk, eenvoudig ontwerp en toont zijn producten in het beste licht. Oogverblindende kleuren en speelse fotografie laten het merk The Paper Cub zien en houden u geïnteresseerd in het doorbladeren van haar bestseller bedankkaarten, checklists, ansichtkaarten en meer.

Paper Cub e-commercesite

6. 6. Verve Roasters
Net als Pura Vida Bracelets gebruikt Verve Roasters vijfsterrenrecensies om vertrouwen op te bouwen in de gehele e-commerce-website.

Verve-branders

De online koffiedetailhandelaar gebruikt ook suggestieve taal in combinatie met stijlvolle foto’s om klanten op de pagina te houden. Het belooft bijvoorbeeld “klassiek en heerlijk” te zijn en maakt deze verwachting waar door de suggestieve woordkeuze, zoals “de zoetheid van gouden marmelade”. Een gratis verzendingsaanbod in combinatie met de mogelijkheid om producten toe te voegen aan uw winkelwagen vanaf het begin geeft klanten des te meer reden om te kopen.

Mode
7. 8. Allbirds
Duurzame kledingwinkel Allbirds versterkt zichzelf als een merk dat milieubewuste shoppers kan vertrouwen door de doelgerichte taal in de kopie, zoals “Made with natural materials”. Vertrouwen wordt ook bereikt door het Certified B Corporation certificaat.

Allbirds ecommerce website ontwerp

De producten zijn het eerste wat je ziet op de pagina, gedragen door modellen die passen bij Allbirds’ doelgroep, waardoor klanten denken, Dit zijn mijn soort kleren. Allbirds benadrukt ook zijn favoriete keuzes, met behulp van levendige woorden om click-throughs aan te moedigen.

Er is niets bijzonders aan Allbirds’ call to actions (CTA). Dat is het punt. Shop Men en Shop Women maakt het super duidelijk wat te doen. vocht vocht vocht vocht vocht vocht vocht vocht vocht vocht vocht vocht vocht vocht vocht vocht vocht vocht vocht vocht vocht vocht vocht vocht vocht vocht vocht vocht vocht vocht vocht vocht vocht vocht vocht vocht vocht vocht vocht vocht vocht vocht vocht vocht vocht vocht vocht vocht

8. Hardgraft
Voorbeeld van een hardcraftontwerp

Op het moment dat u Hardgraft’s ecommerce winkel bezoekt, weet u of het voor u is of niet. De messaging bouwt vertrouwen op bij kopers die luxegoederen willen en die houden van een stoere, aardse esthetiek. Het ontwerp van de homepage is eenvoudig en biedt de bezoekers een eindeloze wandeling door de prachtig gefotografeerde producten.

De productpagina’s van Hardgraft staan op punt, met scherpe, gewaagde beelden die belangrijke productkenmerken en waardeproposities delen die het winkelend publiek aanmoedigen om te kopen. En het biedt veilige, wereldwijde verzending, zodat het internationale bezoekers niet afschrikt om de winkel te verkennen.

9. Topo-ontwerpen
Outerwear shop Topo Designs maakt gebruik van beelden die resoneren met de doelgroep – jonge en stijlvolle outdoor enthousiastelingen – terwijl ze unieke achtergronden gebruiken om zich te onderscheiden van andere bovenkledingmerken. De website heeft een geweldige topnavigatie, zodat u snel kunt vinden wat u zoekt.