Alle digitale marketeers moeten een goed begrip hebben van de huidige trends en technologie op het gebied van sociale media, ook al zijn ze niet gespecialiseerd in inhoud. Om dit te bereiken zijn er een heleboel social media beïnvloeders en marketingbedrijven die constant waardevolle content delen zonder dat dit kosten met zich meebrengt.

Als u een digitale marketingstudent of -professional bent en u op zoek bent naar het beste online lesmateriaal, dan zijn hier enkele van de beste sociale-media-blogs die u moet volgen.

Waarom is social media belangrijk?
Voordat we ons verdiepen in de specifieke kenmerken van wie we moeten volgen, is het belangrijk om vast te stellen waarom sociale media in het algemeen belangrijk zijn. Hiervoor heeft elk bedrijf een specifieke set van doelen gericht op contentmarketing, dus het is zinvol om de redenen aan te geven waarom social media specifiek voor uw bedrijf belangrijk is.

Merkbekendheid
Sociale inhoud staat aan de top van de trechter en daarbij gaat het om betrokkenheid en bewustwording in plaats van om daadwerkelijke verkoop. Daarom moeten uw kanalen consistent zijn en puntsgewijs in overeenstemming met zowel de merknaam als het merkverhaal. Een paar uur per week besteden aan dit en het gebruik van een planningstool (zoals HootSuite) kan u een heel eind op weg helpen als het gaat om de manier waarop uw volgers u zullen herkennen en met u in contact komen.

Grote ROI
Social media is in wezen gratis reclame, wat betekent dat het het potentieel heeft om veel aandacht te brengen voor een zeer lage prijs. Dat gezegd hebbende, iedereen doet het, dus het is belangrijk dat je bekwame experts hebt die je kanaal runnen en niet zomaar iemand die het willy-nilly doet. Om een plons te maken, moet je mensen vinden die goed kunnen schrijven, die humor kunnen verwerken, die multimediacontent kunnen maken, en in principe dingen uitproberen die zich onderscheiden van je concurrenten.

Klantenbetrokkenheid & Geluk
Er zijn zoveel manieren om uw klanten zowel inhoudelijk als actief te houden via social media!

U realiseert het zich misschien al of niet, maar het gebruik van social media kan een grote bijdrage leveren aan de klanttevredenheid. Denk eens na over hoe ver een eenvoudige tweet kan gaan als het gaat om het in real time melden van bijvoorbeeld een storing in de metro – jaren geleden was er geen manier om belangrijke informatie zo snel aan een grote populatie te communiceren.

Aankondigingen zijn dus geweldig om mensen op de hoogte te houden, maar ze zijn ook een geweldige manier voor consumenten om hun tevredenheid (of ontevredenheid) over bepaalde merken en producten publiekelijk bekend te maken.

Een andere manier om social te gebruiken voor klanttevredenheid is via messenger apps en zelfs chatbots die kunnen worden opgenomen in Facebook messenger om een meer gepersonaliseerde en directe ervaring te bieden.undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined undefined

Vertrouwen en autoriteit opbouwen
Wat je ook doet met je sociale vaardigheden, je moet niet vergeten dat dit de ultieme kans is om naamsbekendheid op te bouwen en een loyale aanhang te ontwikkelen. Een solide sociale aanwezigheid stelt mensen in staat om je gemakkelijk te vinden en met je in contact te komen, en om informatie te delen, niet alleen over producten, maar ook over andere activiteiten zoals partnerschappen en nevenprojecten die hen geïnteresseerd kunnen houden in je merk en je kunnen vertrouwen.

U wilt niet alleen dat ze “kopen” – u wilt dat ze u aardig vinden! Bovendien, als je jezelf positioneert als een expert op een bepaald gebied, kan social een lange weg gaan in het vestigen van uw autoriteit en kennis in uw vakgebied, dan zal het automatisch worden geassocieerd met uw persoonlijke en / of professionele merk.

6 Social Media Blogs te volgen
Hier is onze lijst met enkele van de beste van het beste als het gaat om digitale marketing, contentstrategie en social media management.

1.Moz

SEO is een groot deel van digitale marketing en de Moz-blog is een van de beste bronnen die beschikbaar zijn voor het leren over SEO-trends, studies en best practices. Er is slechts een ton van de inhoud op de site, waarvan de meeste is toegankelijk en waardevol voor professionals op alle niveaus.

Moz is opgericht door Rand Fishkin, een top digitale marketing professional in het veld vandaag de dag en een belangrijke beïnvloeder. Rand heeft onlangs SparkToro gelanceerd, een ander uiterst waardevol referentiepunt voor iedereen die geïnteresseerd is in ondernemerschap en beïnvloeding van marketing.

2. 2. Kissmetrics

Neil Patel’s baby, Kissmetrics, valt voortdurend op als een van de beste blogs die er zijn als het gaat om diepgaande informatie over belangrijke digitale marketing trends en tips. Niet alleen biedt het veel informatie over het creëren van kwaliteitscontent, veel van de artikelen zijn ook echt op de hoogte van instructies over hoe je dingen moet doen, en raken aan een goede balans van instructies van elk van de kwalitatieve en kwantitatieve uiteinden van het spectrum.

Kissmetrics biedt tal van oplossingen voor bedrijven in alle sectoren en het is de sleutel tot het helpen van mensen om hun marketingdoelen van begin tot eind te bereiken.

3. 3. Kopieer Hackers

Als u een copywriter bent of zelfs maar iets doet met betrekking tot het creëren van inhoud, moet u zeker eens kijken naar alle prachtige dingen die Copy Hackers te bieden heeft. Ook al is het meer gericht op schrijvers, er is hier genoeg informatie die ook in uw sociale strategie kan worden verwerkt